Wiedźmin

Wejdź w świat wiedźminski, przeżyj wiele przygód i zabijaj potwory. Pamiętaj, bestie mają różne oblicze.

Ogłoszenie



#1 2010-05-17 14:20:24

wodnik22

http://img824.imageshack.us/img824/8349/ludzie.png

Zarejestrowany: 2010-05-15
Posty: 350
Punktów :   

Bestiariusz część 1

http://witcher.phx.pl/bestiary/img_alghoul.jpgAlghul
Odporności: na powalenie i większość popularnych mikstur
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Grom
Z wyglądu bardzo podobny do ghula. Jednakże ta pomyłka czasem kosztować może nawet życie. Alghule są o wiele silniejsze niż ghule i bardziej niebezpieczne. Bytują na cmentarzach, nekropoliach i w pobliżu rozkładających się ciał. Wrażliwe na srebro.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_alp.jpgAlp
Odporności: na strach i ogłuszenie
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Wierzba, Czarna Krew
Wyższy wampir. Spotykany w kryptach, ruinach, jaskiniach i opuszczonych siedzibach. Wrażliwy na srebro i olej przeciwko wampirom. W walce z Alpami nie zaleca się używać znaku Aksji - Alpy mają wrodzoną niewrażliwość na strach. Alpy próbują ogłuszyć ofiarę i wyssać z niej krew, więc przed walką z nimi zaleca się spożyć Czarną Krew.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_archespor.jpgArchespor
Odporności: na wszystkie efekty
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Puszczyk, Jaskółka, Filtr Petriego, Las Mariborski
Wymagający przeciwnik, mylony ze słabszym Echinopsem. Archespory spotykamy przeważnie na bagnach. Plują kolcami, zatruwająć ofiarę. Jako rośliny, niewrażliwe są na wszelkie psychiczne ataki - znak Aksji jest nieskuteczny. Bardzo wrażliwy na ogień - zalecane używanie Igni. Ponadto, Archespor jest wrażliwy na srebro. W walce wykorzystujemy styl silny.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_barghest.jpgBarghest
Odporności: na strach i trucizny
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Nie ma sensu marnować
Upiorne psy, zawsze atakujące w grupie, więc zalecana jest walka stylem grupowym, używając miecza srebrnego. Dobre efekty przynoszą próby powalenia bestii znakiem Aard. Raczej mało wymagający przeciwnik.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_bloedzuiger.jpgBloedzuiger
Odporności: na trucizny
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Grom, Powój
Powolny, lecz silny przeciwnik, spotykany na bagnach. W walce wykorzystujemy kombinację stylu silnego srebrnego miecza. Są również wrażliwe na działanie znaku Igni. Bloedzuiger, umierając, eksploduje kwasem, więc zaleca się walkę raczej na dystans
Inspiracją dla bloedzuigera była pijawka, stąd segmentowa budowa ciała i przyssawka zamiast głowy. Z powodu słoniowatych nóg i baryłkowatego tułowia wygląda dość pokracznie, jednak w walce radzi sobie lepiej niż wskazywałby na to jego wygląd.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_bruxa.jpgBruxa
Odporności: na strach i ogłuszenie
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Czarna Krew lub (lepiej) Wierzba
Wampir wyższy. Występuje i walczy podobnie jak Alp, często jest spotykana właśnie w otoczeniu Alpów. Również wrażliwa na srebro i olej przeciw wampirom, również niewrażliwa na zastraszenie. Taktyka Bruxy jest podobna do stylu walki Alpów - wampir próbuje wyssać krew z ofiary, więc znowu przyda się Czarna Krew.
W opowiadaniu Sapkowskiego Bruxa jest cicha i uwodzicielsko piękna. Należy jednak do najniebezpieczniejszych stworzeń, z jakimi przy miał doczynienia literacki Geralt. Gdyby nie trupia skóra, czy zakrzepła krew na ustach i piersiach, można byłoby ją pomylić z kobietą.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_cmentar.jpgCmentar
Odporności: na powalenie i ogłuszenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Czarna Krew lub (lepiej) Wierzba
Cmentar - najsilniejsze trupojady. Są dość rzadkie, ale, gdy już się pojawiają, sieją postrach. W walce z nimi stosuje się styl silny srebrnego miecza. Dodatkowo, obrażenia można zwiększyć, stosując olej przeciwko trupojadom.
Od pozostałych trupojadów odróżniają się przede wszystkim wielkością i kolorem, przypominają po prostu wielkiego i hm... sraczkowatego;) Graveira.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_echinops.jpgEchinops
Odporności: na efekty psychiczne, na ból, truciznę, oślepienie, powalenie, krwawienie i ogłuszenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Na oczątku gry Jaskółka, później szkoda marnować.
Potworne rośliny, plujące trującymi kolcami, stanowią poważniejsze wyzwanie jedynie na początku gry. Wrażliwe na ogień i podpalenie, zalecane stosowanie Znaku Igni. W walce z Echinopsami wykorzystujemy miecz srebrny i walczymy stylem silnym.
Chrakterystyczne jest to, że podobnie jak Archespory, powstają w miejscach zbrodni. Ma to odzwierciedlenie w ich wyglądzie - wśród typowo roślinnych łodyg dostrzec można kawałki ludzkiego szkieletu.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_fleder.jpgFleder
Odporności: na strach i ogłuszenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Wierzba lub Czarna Krew
Niższy wampir. Zeskakuje na nieświadomą ofiarę i starają się wyssać z niej krew. Fledery są odporne na próby ogłuszenia. W walce z nimi warto wykorzystać srebrny miecz i uderzać stylem silnym. By zwiększyć zadawane obrażenia, należy użyć oleju przeciw wampirom, na który Fledery są bardzo wrażliwe.
Na początku II Aktu, zwłaszcza, jeśli nas zaskoczy, może sprawić poważne problemy. Z czasem stanowi mniejsze zagrożenie, jednak gdy spotka się ich kilka na raz, należy bardzo uważać.
Trójkątna głowa, błona lotna (pozwalająca spadać na ofiarę z dużej wysokości) to cechy charakterystyczne Fledera.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_garkain.jpgGarkain
Odporności: na strach i ogłuszenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Wierzba lub Czarna Krew
Wampir pośledni. Bytują w opuszczonych miejscach, jak stare cmentarze, krypty, grobowce. Przeciw Garkainom stosujemy styl silny srebrnego miecza i olej przeciw wampirom. Ich taktyka polega na wysysaniu krwi z ofiary.
Jedna z paskudniejszych istot, z jakimi przyjdzie się nam zmierzyć. Sylwetką przypomina Fledera, ma jednak jeszcze bardziej niesympatyczną mordę. Na szczęście trudno spotkać liczna grupę.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_ghul.jpgGhul
Odporności: na trucizny
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Na początku gry Jaskółka
Niewymagający przeciwnik, nawet w grupie. Pojedyncze ghule atakujemy silnym stylem miecza srebrnego. Jako że często atakują w grupie, warto zainwestować w styl grupowy. Oczywiście, wysoce wrażliwe na olej przeciw trupojadom.
"Przygłupi brzydal", jak nazywają go twórcy, nie wziął swojego przyomka z powietrza. Muskularne ciało, kwadratowa głowa i płaski nos - czyż to nie portret dresiarza?



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_graveir.jpgGraveir
Odporności: na trucizny
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Czarna krew, Wierzba
Straszny skur... stwór. Silny przeciwnik bardzo groźny w większej grupie, spotykany na cmentarzach, Nekropoliach i na pobojowiskach. Silniejszy od ghula. Wrażliwy na srebro. Graveiry należy atakować stylem silnym. Przed walką warto naoliwić miecz miksturą przeciw trupojadom - Graveiry są na nią bardzo wrażliwe.
Jego zwalista sylwetka, twarda, pokryta zakrzepłą krwią skóra, paszcza wyposażona w małe zęby i długi język - to cechy trupojada niemal idealnego.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_kikimora_robotnica.jpgKikimora Robotnica
Odporności: na oślepienie i krawawienie
Styl: szybk
Proponowane eliksiry:
Powój
Niewielki potwór, często wynurzający się spod ziemi. Dość łatwy przeciwnik, którego możemy szybko powalić znakiem Aard. W walce zalecane użycia miecza srebrnego i stylu szybkiego. W walce oprócz zadawania standardowych obrażeń, plują kwasem.
Struktura społeczna kikimor przypomina nieco mrowisko - robotnice mają za zadanie szukanie pożywienia i kopanie tuneli, są więc najczęściej spotykane.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_kikimora_wojownik.jpgKikimora Wojownik
Odporności: na większość efektów, w tym na powalenie i oślepienie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Powój, Grom
Silny, wielki przeciwnik. Największe obrażenia odnosi, gdy ciosy zadawane są mieczem srebrnym. Zważywszy na fakt grubego pancerza, styl silny jest najlepszym rozwiązaniem. Kikimory wojownicy są odporne na działanie Znaku Aard, dzięki mocnym odnóżom. W walce często plują kwasem, który oślepia przeciwnika i zadaje mu Ból.
Ich zadaniem jest ochrona robotnic wykonujących swoje obowiązki.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_koscioglow.jpgKościogłów
Odporności: na ogłuszenie, trudne do powalenia
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Grom, Wierzba
Stworzenia te wyginęły lata temu. Teraz powracają w chorych snach naszego głównego przeciwnika, który twierdzi, że tak wyglądać będą ludzie, jeśli nie powiodą się jego plany.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_kuroliszek.jpgKuroliszek
Odporności: na trucizny
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Szkoda marnować
Jest potworem, który powstał w wyniku mutacji ptaków i gadów. Próbuje zaatakować znienacka, błyskawicznie, najczęściej od tyłu. Kuroliszki nie są trudnymi i raczej słabo opancerzonymi przeciwnikami - styl szybki srebrnego miecza jest najlepszym rozwiązaniem podczas walki z tym potworem. Warto zwiększyć obrażenia, używając specjalnego oleju przeciw ornitoreptylom.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_mutant.jpgMutant
Odporności: podobnie jak zwinny człowiek
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Zamieć
Efekt pierwszych eksperymentów Salamandry na ludziach. Zdecydowanie nieudana próba stworzenia idealnego wojownika, który okazał się być bliższy zwierzęciu niż człowiekowi - z jednej strony zwinny i szybki, z drugiej cierpiący na brak inteligencji.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_olbrzymi_mutant.jpgOlbrzymi Mutant
Odporności: podobnie jak silny człowiek
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Grom
Kolejna nieudana próba stworzenia konkurencji dla wiedźminów. Mimo tępoty, stanowi spore zagrożenie - jest silny i trudno się z nim walczy.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_mutant_zabojca.jpgMutant Zabójca
Odporności: na strach i ból
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Zamieć
Mutanty stworzone w czasie eksperymentów Salamandry, tym razem zakończonych sukcesem. Zabójcy to zdolni wojownicy, bardzo szybcy, najbliźsi wiedźminom. Podobnie jak Bracia Wieksi, nie wiedzą, co to strach.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_wiekszybrat.jpgBracia Więksi
Odporności: na strach i ból
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Grom
Mutanty stworzone w czasie eksperymentów Salamandry, tym razem zakończonych sukcesem. Bracia Więksi to zmutowani rycerze, potężni i nieustraszeni wojownicy, posłuszni swojemu panu.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_poludnica.jpgPołudnica
Odporności: na oślepienie, truciznę, ból, krwawienie
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
szkoda marnować
Upiory dnia. Często przechadzają się po polach, szukając ofiar. Podczas walki z nimi należy uważać na umiejętność oślepienia przeciwnika - południca często wykorzystuje swój atut. Jest jednak bardzo wrażliwa na srebro i olej przeciw upiorom.
Pomysł na potwora twórcy gry zaczerpnęli z legend słowiańskich - południca miała się w nich pojawiać w czasie prac na polu, w samo południe - należało się wówczas schować w cieniu.




   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_polnocnica.jpgPółnocnica
Odporności: na oślepienie, truciznę, ból, krwawienie
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
szkoda marnować
Upiór nocy. Po zmroku zajmują miejsca bytu południc - można spotkać je w tych samych miejscach. Również właściwości mają zbliżone - legendy głoszą, że północnica potrafi łapać światło księżyca i oślepiać nim przeciwnika. Dobrą bronią przeciw południcom jest dobry srebrny miecz natłuszczony olejem przeciw upiorom.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_skolopendromorf.jpgSkolopendromorf
Odporności: na ogłuszenie, oślepienie, powalenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Puszczyk, Jaskółka, Pocałunek
Wynurzający się z ziemi, szczelnie opancerzony wij. Warto spróbować w walce z nimi silnego stylu miecza srebrnego. Atakując w grupie, skopolendromorfy są bardzo groźnym przeciwnikiem i zaleca się zażycie eliksirów przed walką.
W przeciwieństwie do wampirów, nie obrazują żadnych wad ludzkich. Przynajmniej Wielki Łowczy nic na ten temat nie wie:)



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_topielec.jpgTopielec
Odporności: na ogłuszenie, krwawienie, oślepienie, strach
Styl: szybk
Proponowane eliksiry:
Szkoda marnować
mówi się, że Topielce to osoby, które się utopiły, a następnie straszą w pobliżu akwenów wodnych. Nie są to trudni przeciwnicy, choć nieco mocniejsi od utopców. Są wrażliwe na srebro i efekty Znaku Aard. Często atakują grupą, więc styl grupowy jest bardzo przydatny.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_upior.jpgUpiór
Odporności: na krwawienie, oślepienie, strach, truciznę, ból i powalenie
Styl: szybki
Proponowane eliksiry:
Jaskółka, Puszczyk, Wierzba
Dusze zmarłych, które nie mogą się pogodzić ze śmiercią. Spotykamy je w miejscach, gdzie zostali pochowani. Upiory w walce pojedynczej nie są trudnym przeciwnikiem. W grupie stanowią jednak niemałe zagrożenie. Co gorsza, mają brzydki zwyczaj ogłuszania swojego przeciwnika na jakiś czas, podczas którego staje się bezbronny. Gdy taka sytuacja będzie miała miejsce w walce z grupą, następuje w większości przypadków zgon. Upiory są wrażliwe za srebro i olej przeciw upiorom.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_utopiec.jpgUtopiec
Odporności: na krwawienie, oślepienie, truciznę, strach i ogłuszenie
Styl: szybk
Proponowane eliksiry:
Szkoda marnować
Bardzo słaby przeciwnik. Wyłania się z wody i atakuje, często grupą. Wrażliwe na styl szybki srebrnego miecza. W walce z grupą, warto użyć mocnego znaku Aard, by je powalić i spokojnie dożynać pozostałych.



   
http://witcher.phx.pl/bestiary/img_zjadarka.jpgZjadarka
Odporności: na powalenie
Styl: silny
Proponowane eliksiry:
Szkoda marnować
Potwór grasujący po zmroku na polach. Niespecjalnie trudny przeciwnik, choć nie należy go lekcewarzyć. Wykorzystując miecz srebrny, możemy szybko uwolnić się od nieprzyjemnego towarzystwa zjadarek.
Graficy Wiedźmina postanowili nadać jej wygląd starej baby... Cholera, jakby moja babcia tak wyglądała... Brr...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plOdżywki i suplementy Wycieraczki samochodowe Sodowanie