Przeraza Odporności: na większość efektów Styl: silny Proponowane eliksiry: Grom, Jaskółka Duża bestia, bardzo silna i niebezpieczna. Przypomina modliszkę, inspiracje twórców są tutaj bardzo wyraźne. Jest bardzo wrażliwa na stal i głóśne dźwięki, co może być jedyną przewagą wiedźmina nad przerazą.
Upiorny Pies (Bestia) Odporności: na większość efektów - trudna do powalenia Styl: silny Proponowane eliksiry: Jaskółka Ognisty demon, wyzwolony przez ładunek nienawiści, oszustwo i niegodziwości. Co ciekawe, jest jednym z niewielu potworów, które są wrażliwe tylko na stal. Bestia nie jest trudnym przeciwnikiem, choć ma umiejętność przyzwania Barghestów - swoich sług. Upiorny Pies jest najbardziej wrażliwy na styl szybki, jednak najłatwiej będzie go pokonać używając stylu silnego.
Golem Odporności: na większość efektów i uderzenia miecza Styl: silny Proponowane eliksiry: Zależnie od taktyki, przydaje się Wierzba Golem to istota ożywiona przez maga i wykonana z drewna lub skały. Niewielu na świecie dysponuje wiedzą konieczną do jego stworzenia. W czasie walki najlepiej zaciągnąć go pomiędzy trzy pylony i wówczas je aktywować. 4 razy powinny wystarczyć.
Wilkołak Odporności: na stal i większość efektów Styl: silny Proponowane eliksiry: Jaskółka, Puszczyk, Wierzba Człowiek, który przez lykantropię podczas pełni zmienia się w bestię. Wilkołaki są wielce zadufane w swojej sile i odporności na żelazny miecz. Zapominają, ze wiedźmini wyposażeni są jeszcze w miecz srebrny... I ostro potrafią przypieprzyć... W Wiedźminie wątek wilkołaka jest dość rozbudowany i może być zaskakujący...
Królowa Kikimor Odporności: na wszystkie efekty Styl: ucieczka Proponowane eliksiry: --- Zranienie jej jest prawie niemożliwe -niezależnie od używanego miecza. Walka z tym legendarnym stworzeniem jest bezcelowa. Stwór potrafi zadać cios, który powali nawet najdzielniejszego śmiałka. Jej jedyną wadą jest powolne poruszanie - daje atakującemu szansę na ucieczkę. Wygląda paskudnie, i rodzi paskudne stworzenia - niczym królowa w mrowisku.
Dagon Odporności: na wszystko, nieśmiertelny Styl: żaden Proponowane eliksiry: Puszczyk, Las Mariborski (Igni na jego wyznawców) Sam niewrażliwy na wszystko - od obrażeń fizycznych, przez trucizny, na Znakach kończąc. Swą energię czerpie ze sługusów - dlatego należy walczyć z nimi, a nie z Dagonem. Potwór wywodzi się z dwóch źródeł. Po pierwsze, poznają go miłośnicy Lovercrafta. Po drugie, Dagon, jako prastary pogański bóg, był wspomniany przez Stary Testament. W Wiedźminie włada zatopionym miastem, co ma wpływ na jego rybie cechy, jak płetwy zamiast kończyn. Poza Golemem, jest to największy model w grze.
Strzyga Odporności: na stal Styl: silny Proponowane eliksiry: Puszczyk, Jaskółka, Wierzba Legendarne wręcz monstrum. Powiada się, że strzygi to kobiety, które zostały przeklęte. Noszą w sobie ogromny ładunek nienawiści, który jest pierwiastkiem uczucia osoby, która rzuciła klątwę. Strzygi można odczarować - wystarczy zmierzyć się z nią i spędzić z nią całą noc, tak, by trzeci kur zaskoczył potwora poza jego sarkofagiem. Według podań, wtedy strzyga odzyskuje swoją dawną postać. Oczywiście, strzygi można też zabić - są wrażliwe na srebro. Warto zważyć na fakt, iż w niedalekiej odległości od swojego sarkofagu, cechy strzygi wzrastają - warto ją nieco odciągnąć od trumny.
Kościej Odporności: na większość efektów Styl: silny Proponowane eliksiry: Puszczyk, Jaskółka, Wierzba Mityczne stworzenie zrodzone z magii. Tylko potężny mag jest w stanie go przyznać. Potężny i planujący coś paskudnego, bo Kościej to prawdziwa maszyna do zabijania - w walce jest niezwykle wymagający. U Sapkowskiego pojawił się w opowiadaniu "Droga z której się nie wraca". Jak, twoim zdaniem, najlepiej opisać Kościeja? Śmierć. Nazwałbym go śmiercią.
Zeugl Odporności: niemal całkowicie odporny na ciosy miecza Styl: silny (głowa), grupowy/szybki (macki) Proponowane eliksiry: Jaskółka, Puszczyk, Wierzba Paskudne stworzenie żyjące w śmietnikach lub podmiejskich kanałach - im brudniejsze miejsce, tym lepiej się w nim czuje. Typowy przykład ewolucji i przystosowania do stworzonych przez człowieka warunków. Walcząc z nim należy poradzić sobie najpierw z mackami, później zająć się głową. Walka do najkrótszych nie należy.
|